Sådan får du god linkbuilding og bedre placering på Google

Sådan får du god linkbuilding og bedre placering på Google

Langt de fleste kunder søger i dag på nettet inden de køber en vare. Det gælder faktisk både kunder der foretager et køb på nettet, og køb i en fysisk butik.

Din hjemmeside er altså en rigtig vigtig del af din marketingstrategi, og det er vigtigt at dine kunder kan finde derind, samt finde den information de har brug for.

Derfor er både gode tekster og god linkbuilding en vigtig ting for at du kan få den succes du drømmer om.

Hvad er god linkbuilding?

Hvis du aldrig før har stiftet bekendtskab med ordet linkbuilding, så kan du sammenligne det lidt med referencer eller anbefalinger i det virkelige liv. Du vil jo helt klart vælge at gå på den restaurant som flest af dine bekendte anbefaler.

Når en person søger på et ord eller et produkt på søgemaskinen, så skal søgemaskinen vurderer hvilken hjemmeside eller webshop der er bedst at sende kunden ind på.

 

For at vurdere dette så kigger søgemaskinens algoritme på flere ting. En af dem er, hvor mange troværdige og gode referencer (links) der er til hjemmesiden.

Troværdige links kan komme fra flere forskellige kilde f.eks.:

 

  • Hjemmesider med høj domæne autoritet (altså andre troværdige og velbesøgte hjemmesider
  • Links i en relevant kontekst
  • Produktanmeldelser
  • Gæsteindlæg på en blog
  • Nyhedsmedier

Få hjælp til SEO

SEO står for søgemaskineoptimering, og handler kort sagt om at få din side placeret så højt som muligt i søgeresultaterne, og hertil er linkbuilding som sagt et vigtigt værktøj.
Med adgang til de rette værktøjer kan du sagtens selv lave SEO, men rigtig mange virksomheder og webshop-ejere vælger at få hjælp til netop denne del.

Det skyldes at søgemaskineoptimering kan være et stort og tidskrævende arbejde, og har du ikke meget erfaring, så kan dine kompetencer og tid være givet bedre ud et andet sted i din forretning.