Visuel kommunikation kan styrke din virksomhed !
Den visuelle kommunikation bliver mere og mere populær og vigtig for de danske virksomheder. Visuel kommunikation kan være på forskellige sociale platforme eller som et trykt produkt der tilsammen tegner virksomhedens virksomhedens ansigt og formål udadtil.
Gode tekster vigtige, men det er ofte et fængende billede der i første omgang drager kunden til at lægge mærke til virksomheden. Dette gælder både på de sociale medier, virksomhedens egne digitale platforme og i det trykte materiale.
Digitaltryk – hvad er fordelene ?
Ejer eller er du en del af en mindre virksomhed kan det være en god idé at kigge nærmere på digitaltryk. Det er godt til mindre oplag og man slipper for de store opstartsomkostninger.
I samarbejde med dit lokale trykkeri kan du aftale en marketingstrategi med specielt tilpassede tryksager der kan være med til at fremme kendskabet til din virksomhed.
Ved valg af digitaltryk kan omkostningerne minimeres, produktionstiden kan ofte nedsættes væsentligt og deadline forkortes.
I henhold til økonomi så vil de små oplag også ofte kunne fås til en overkommelig pris.
Ved brug af digitaltryk vil det også være muligt at tilrette og ændre tryksager fra oplag til oplag hvilket vil sige at informations hastigheden sættes op, til gavn for din virksomhed.
Når virksomhedens visuelle vision og udtryk skal optimeres er der forskellige nye produkter I kan overveje at få lavet:
Omslagsmapper der kan skabe overblik og skabe en flot præsentation af vigtige dokumenter til dine kunder, Brevpapir er med til at skabe genkendelighed hos kunden sammen med matchende kuverter, Formularer kan fremstilles og tilrettes løbende så de matcher virksomhedens nuværende behov og sørger for at alle detaljer og punkter huskes i alle vigtige processer, Blokke og kuglepenne giver en professionel fremtoning til kundemøder og kurser. Gives disse med kunden hjem kan de desuden virke som en påmindelse om jeres gode relationer og sikre fremtidigt samarbejde.
Bæredygtige tryksager
Ved valg af leverandør af tryksager er det også vigtigt at kigge på hvem der kan matche virksomhedens miljømæssige profil og levere et produkt der lever op til både de æstetiske og miljømæssige krav formuleret i virksomhedens manifest.
Du bestemmer desuden selv hvilke papirtyper der skal trykkes på: Eksklusiv eller discount, genbrug eller farvet ?
Sender din virksomhed varer til kunderne kan der sammen med de bæredygtige tryksager også kigges på miljømæssig fornuftige emballage og fyld løsninger.
Alt dette er med til at tegne virksomhedens profil udadtil og sikrer at kunden ser det billede og image af virksomheden som der ønskes i marketingsplanen.